Masjidil Haram

Masjidil Haram
Mengamit Memori

Monday, February 1, 2010

Info

Ini gambar langsat..untuk hiasan saja...he he he.....

Limau Purut Legakan Migrin:
Nama saintifik bagi limau purut ialah citrushystrix. Limau ini lebih kurang macam limau lain tapi buahnya lebih menggerutu dengan rasa masam dan sedikit pahit. Ia dikatakan dapat melegakan migrin, merangsang perjalanan darah dan mengatasi bau badan. Dari sudut kecantikan, asid Sitrik (AHA) yang terkandung di dalamnya membantu mengekalkan kelembapan kulit.Vitamin B dan C serta potasium pula meningkatkan daya ingatan dan membantu memulihkan tekanan darah.

Khasiat Kacang Hijau:
Sangat sedap jika dibuat pengat atau aneka kuih muih lain. Apa pula khasiatnya dari sudut perubatan? Kacang hijau bersifat 'menyejukkan'. Ia bagus untuk hati, berkhasiat membantu menghilangkan kepanasan dalam badan dan menurunkan kolesterol.

Rapatkan diri anda dengan OREN:
Oren sangat padat dengan vitamin C, mengandungi kalsium,potasium juga vitamin A dan secara praktis tidak mengandungi sodium. Oren ialah sumber yang baik untuk serat diet dan selaput putihnya kaya dengan pektin yang dapat membantu mengurangkan kolesterol darah. Sebaik-baiknya setiap orang harus makan sebiji oren sehari.
Oren juga merupakan sumber asid folik ketika anak-anak tidak mengambil sayuran hijau yang mencukupi.
Ulasan oren mengandungi lebih banyak vitamin C dibandingkan dengan bahagian lain buah itu. Tanpa ulasan, sebiji oren berukuran sedang menyediakan kira-kira 66 mg vitamin C, 100 peratus daripada keperluan diet setiap orang dewasa.
Oren harus disimpan di dalam peti sejuk untuk mengawetkan vitamin C yang dikandungnya.



No comments:

Post a Comment